reklama

Problémy so spúšťaním videa a animácií na internete

V niektorých prípadoch sa stáva, že videá, ktoré sú na publicistických web stránkach alebo napr. na webovej stránke youtube.com sa jednoducho nedajú spustiť.  Existuje mnoho príčin, kvôli ktorým sa to niekedy stáva. Ja sa budem venovať len jednej z nich a síce, že po re/inštalácii novšej verzie operačného systému (alebo iného operačného systému) nám môže nastať problém s prehrávaním videí. Väčšinou sa nám na ploche určenej pre prehrávanie video – súboru objaví nápis, že chýba zásuvný modul alebo „Máte vypnutý JavaScript, alebo starú verziu prehrávača Adobe Flash player“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Zásuvný modul je doplnok, ktorý okreminého pomáha webovému prehliadaču zobrazovať špeciálne grafické formáty aleboprehrávať multimediálne súbory. Zásuvné moduly je možné stiahnuť siz internetu, nakoľko sú to poväčšine voľne šíriteľné programy ( akonapríklad Flash Player, Java, Quicktime, Realplayer, Windows Media Playera iné). V mnohých prípadoch naozaj stačí stiahnuť si nejaký softvértohto druhu, no existujú aj výnimky. Prednedávnom som sa ako bežný užívateľstretol s podobným problémom. Po inštalácii novšieho produktu operačnéhosystému na počítači v práci som si nemohol prezerať videá na internete anipo inštalácii potrebného softvéru na prehrávanie. Takýto problém sa môžeteoreticky objaviť aj po aktualizácii vášho webového prehliadača (browsera).Napr. ja konkrétne som si aktualizoval novšiu verziu prehliadača Mozzila. Priväčšine stránok som našiel odporúčanie a hneď aj odkaz na stiahnutie AdobeFlash Playera (univerzálny program slúžiaci na prehrávanie animácií voformáte flash). Po stiahnutí som ho však nemohol rozbaliť a nainštalovať,pretože mi vždy vyskočila tabuľka, že  mámuvoľniť 5000 kb pamäte na lokálnom disku, kde sa mal inštalovať, alebo že mámzavrieť prehliadač a následne spustiť inštaláciu. Nešlo to ani tak. Na diskusom uvoľnil asi 10 GB a zatvoril som aj webový prehliadač, no všetko bolomárne. Ide o tzv. pluginovýproblém. Pluginy sú doplnkové súbory, ktoré sú potrebné pre prehrávanie videí a mediálnychsúborov. Našťastie je tento problém úplne ľahko riešiteľný a tak sa mirelatívne rýchlo podarilo prísť na riešenie. Môj problém s prezeranímmediálnych súborov som vyriešil tak, že som jednoducho otvoril priečinok ProgramFiles (ktorý je obvykle na lokálnom disku C:\ alebo H:\), následne Windows MediaPlayer a všetky súbory s koncovkou dll som skopíroval do priečinka Program Files/MozillaFirefox/plugins. (súbory s príponou dll pri OS Windows XP sú: npdsplay.dll,npdrmv2.dll a npwmsdrm.dll. Pre OS WindowsVista to sú súbory:wmpband.dll, wmpnssci.dll,wmpsyncmgr.dll, wmssetup.dll). Po tom, čo som tak spravil, môžem mediálnesúbory na webe bez problémov prezerať. Na záver chcem podotknúť, že sa to nedágeneralizovať na všetky prípady. Chcem tak upozorniť na skutočnosť, že probléms prezeraním videí a mediálnych súborov môže mať širšie súvislosti,a teda vo vašom prípade nemusí ísť o problém rovnakého druhu (resp. môžeísť o rovnaký problém, ale spôsobujú ho iné príčiny), a preto si budevyžadovať aj iné prostriedky riešenia. Skutočnosť, že by tento článok pomohollen jednému človeku s podobným problémom by znamenalo, že som tentočlánok nepísal zbytočne.

Matúš Štofko

Matúš Štofko

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som konzervatívne zameraný človek s realistickým pohľadom na svet. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu